Tajemství zaplétání šňůr a taky trochu o sebevraždách

Šňůry už mi lezou na nervy. Šňůra kam se podíváš! No schválně. Vsadím se o pytlík buráků, že zrovna teď, když si čtete tenhle článek, se ve vašem okolí nalézá alespoň jedna šňůra. Že ne? Žijete na Marsu nebo kde?!

Lidstvo se zabývá nejrůznějšími taji, záhadami a hlavolamy. Snaží se odhalit tajemství života a smrti, vynalézt perpetua mobile a najít elixír lásky. Nikdo mi ale dosud neobjasnil ani nevysvětlil, tajemství zaplétání šňůr dohromady. Setkávám se s tímto problémem čím dál častěji a musím přiznat, že mi to trochu začíná přerůstat přes hlavu. Šňůry jsou prostě všude!  Doma, v práci, v soukromém životě, šňůra kam se podíváš. Nastíním vám níže, s jakými problémy se na poli šňůr setkávám, třeba mi poradíte jak z toho ven.

Šňůry v mém soukromém životě

Ten s těmi sluchátky naproti v autobuse, to jsem já. Často poslouchám svou oblíbenou muziku a opravdu neslyším, že na mě někdo požaduje jízdenku. Pokud tento článek čte revizor, prosím necloumejte za moje rameno, stačí, když mi poklepete na nohu. Jsem věrný značce telefonů NOKIA, proto jsem hrdým majitelem tří stále fungujících sluchátek stejnojmenné značky. Hudbu poslouchám nejvíce při cestách do práce a zpět, a poněvadž často sluchátka odložím, a pak na ně zapomenu, v mé pracovní tašce se občas sejdou všechny tři páry sluchátek. Jsem pořádný muž, proto jednotlivé šňůry se sluchátky odkládám na opačné konce tašky, jedno ze sluchátek navíc uzavírám do takové průhledné, mřížkované kapsy. Nějakou dobu jsem se nyní věnoval četbě knihy od Mika Waltariho. Neměl jsem tudíž potřebu poslouchat objevy naší hudební scény. Po hříchu je většina děl od tohoto autora obsáhlá jako naučné slovníky od A-E, F-I a J-M dohromady. Četba Waltariho mi tak zabrala zhruba měsíc a půl mých cest do zaměstnání. Když jsem si tedy po vyčerpávající četbě chtěl osvěžit svou mysl poslechem hudby, asi již tušíte, co mi v tom bránilo. Všechna tři sluchátka jsem nalezl v žalostném rozpoložení. Nejenže se jim povedlo nějakým prazvláštním způsobem spojit dohromady, navíc vytvořily neuvěřitelně zmatený propletenec. Neboť se navíc každá šňůra větví do 2 sluchátek, nebylo vůbec jednoduché rozpoznat, které sluchátko kam patří. Rozpletení tohoto zamotance mi trvalo 8 minut a 12 sekund!
V souvislosti s tímto případem vyvstává mnoho otázek.
Jak se šňůry od sluchátek mohly proplést dohromady, když se nacházely na opačných stranách tašky?
Jedny sluchátka navíc byly odděleně v kapse, přesto si našly cestu ke zbylým dvěma šňůrám?!
Až se stydím napsat ve slově "našly" tvrdé y, neboť se domnívám, že šňůry jsou skutečné živé organismy a zasloužily by si tedy změkčení v rodu mužském životném. Nebo mi to tedy vysvětlete?!

 

Šňůry v zaměstnání

Ke své práci potřebuji počítač. Kromě samotného počítače, tedy pevného disku potřebuji taktéž monitor. K ovládání počítače vyžaduji klávesnici a krysu Vasilisu (tedy myš). Můj počítač je připojen k tiskárně, kterou vám můžu tenhle pamflet vytisknout. To je v současné chvíli pouhopouhých 5 šňůr. Nezapomeňte, že monitor musí být s pevným diskem taktéž nějak spojen. Stejně tak tiskárna vyžaduje nejen zapojení do elektriky, ale navíc s vaším počítačem. Ano, další šňůra. K telefonování mám na stole telefon. Už to slovo ani nemůžu vyslovit, natož napsat. Ale ano, snad to ještě dokážu: Tedy: Další ŠŇŮRA!!! A to mi ještě čas od času chtějí zapojit skenner, ale už jaksi není kam. Nedávno přišli s čtečkou na vizitky, asi tušíte, kam jsem je s tou šňůrou poslal... Ano, žijeme ve 21.století, vím že existují bezdrátové myši i klávesnice, ale bohužel můj zaměstnavatel do této doby ještě nedospěl.

Po 2 letech se i vám stane, že přijde čas a vy se musíte přestěhovat do jiné kanceláře. Do té doby jsem se šňůrami celkem obstojně vycházel. Sem tam jsem si do nich kopl pod stolem, ale nic co by stálo za zmínku.
Jenže šňůry se najednou vzbouřily. Ačkoliv celé 2 roky setrvávají v neměnném stavu, najednou zjistíte, že šňůry se tak nějak skamarádily a celou tu dobu neměly nic jiného na práci, než se spolu vzájemně zaplétat. Opět vytvořily takřka živý organismus. Předvedou dokonalý spletenec, který by ocenil nejeden dredař, a za něhož by se nemusel stydět ani střihoruký Edvard. Šňůry najednou ukazují mnohonásobné dračí smyčky, liščí smyčky, lodní uzly a další možné propletence, o nichž se tvůrcům uzlů může jen zdát. V mém případě při stěhování do jiné kanceláře trvalo dvěma technikům přesně 28 minut a 46 sekund, než byli schopni oddělit všechny šňůry od sebe. Nedbali mého varování a šňůry při transportu do nové kanceláře vzali do jedné ruky, ale to neměli dělat! Při příchodu na místo určení šňůry opět nezklamaly a technikům trvalo rozmotání šňůr dvojnásobek předchozího času. A pak že je povolání IT techniků bezrizikové.
Ale opět se ptám: Jak se mohly šňůr splést, když byly instalovány zcela nezávisle na sobě, vzájemně nepropleteny? Jak to, že po dvouletém, nehybném životě skočily takto? V případě hadů, slepýšů a užovek bych to chápal. Mohou se domluvit a proplést se. Ale šňůry od počítače?

 

Šňůry doma

Jako každý průměrný Čech vlastním televizi. Před nedávnem přibyla nutnost pro příjem televizního signálu a výrobců elektroniky pořídit tzv. settopbox. Ano, přiznám se, vlastním i DVD přehrávač. To nejsou jen 3 kabely k sosání elektriky, ale taktéž šňůry k vzájemnému propojení všech přístrojů. Pečlivě jsem dbal na to, aby byly (ano, opět šňůry) velmi přehledně a logicky seřazeny tak, aby neměly sebemenší možnost se spojit. Nechci být monotématickým, ale stalo se to znovu a já už nevím k jakému lékaři dojít. Televize jednoho krásného večera odmítla poslušnost a já tedy potřeboval zjistit, kde je problém. Ovšem černé šňůry podobného vzhledu i vlastností mi zničily celý večer. Než jsem byl schopen alespoň rozpoznat, která šňůra za co může, byla půlnoc a já šel spát a sám.

Otázky vám již nepoložím, neboť na to nemám sílu. Nebo alespoň zkrátka: Jak je tohleto možné?!

Dodnes se v češtině používá termín pro rychlé a definitivní řešení životní situace jako: jít si hodit provaz, či uvázat provaz. Nedivil bych se, kdyby se časem osvojil spíše výraz: Jdu si hodit šňůru. To pak nad námi již šňůry zvítězí definitivně. Doufejme, že my se toho již nedožijeme.

 

Níže naleznete mé šňůry:

 

Sluchátka po vyndání z tašky:

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Šňůry v zaměstnání

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Šňůry doma

Autor: Ondra Kňava | čtvrtek 11.8.2011 9:13 | karma článku: 15,60 | přečteno: 1530x
  • Další články autora

Ondra Kňava

Prázdninový protest školáka

3.8.2023 v 10:05 | Karma: 39,49

Ondra Kňava

Otevřený Dopis ČEZu

10.3.2023 v 9:59 | Karma: 28,86

Ondra Kňava

Země je placka, je jasné jako facka

19.1.2021 v 13:24 | Karma: 21,01

Ondra Kňava

A co bude pak?

30.10.2020 v 9:25 | Karma: 18,79

Ondra Kňava

Český Slavík rozhodně nezklamal

27.11.2017 v 11:44 | Karma: 15,38
  • Počet článků 224
  • Celková karma 8,14
  • Průměrná čtenost 4221x
Pokud jste právě dočetli jeden z mých článků a něco v něm nechápete, rozhodně to neznamená, že jste imbecil.

Při čtení mých článků se pomalu, ale jistě snižuje rychlost světla.

Seznam rubrik

Oblíbené knihy

Co právě poslouchám

Oblíbené blogy

Oblíbené stránky