Žába

29. 10. 2013 8:45:38
Měla velké, tmavozelené žabí oči. Ledabyle mě pozorovala a nechtěla nic říct. Vůbec jsem jí nezajímal.

Ignorovala mě jako střevíce podrážku. Kdybych se v té chvíli nepoškrábal na uchu, nic jiného by se nestalo. Hladina házela obrazy, vítr v korunách stromů obracel listy. Stále jen ležela na hladině rybníka a civěla na mě. Šel bych dál, ale kde tady hledat dobrodružství.
Možná bych jí měl oslovit. Jak je ale obtížné oslovit ženu, když je pokaždé obklopena davem obdivovatelů? Bílé víno které pije, ji zanechává na rtech stříbřitý lesk. Jen se plouží po parketu a já se mohu zbláznit. Ledová voda, kterou si omývám obličej, mě nesvlaží. Budu na ní neustále jenom zírat, nebo jí jako tucty těch přede mnou pochválím účes, vůni či vhodně vybranou kombinaci zelené a černé? Spíš se jenom začervenám a postoupím ve frontě o krok dál. Na nic jiného se nikdy nezmůžu.
Ještě že alespoň tady je takový klid. Ani Země se tu netočí a ona dál jenom civí.
Zajímalo by mě, nad čím zrovna přemýšlí. O včerejší noci? O večerních plavbách v oceánu? O životě? Je těžké odhadnout jaké má starosti. Má vůbec nějaké? Trápí jí něco?
Místo všech odpovědí její zrak procházel skrze mě dále do prostoru.
"Co tady děláš"? - zeptal jsem se a lehce se začervenal.
Neodpověděla.
Co byste taky čekali. Od žáby.

Autor: Ondra Kňava | úterý 29.10.2013 8:45 | karma článku: 7.68 | přečteno: 403x

Další články blogera

Ondra Kňava

Bídník František Janeček to opět dokázal – Les Miserables 2024

Muzikál Les Miserables - Bídníci, se vrátil po 12 letech do pražské Goja Music Hall. Jean Valjean opět svádí svůj boj s Javertem a sál žasne nad pěveckými výkony malých i dospělých pěveckých začátečníků i profesionálů.

19.2.2024 v 8:55 | Karma článku: 8.12 | Přečteno: 273 | Diskuse

Ondra Kňava

Ze života fiktivního zastupitele 1: Nová houpačka v obci vzbudila velké vášně a emoce

V obci Nová Ves u Příčťan se objevila zbrusu nová houpačka na dětském hřišti. Není to žádná extrémní houpačka Kamikadze. Je to zbrusu nová, všemi mastmi mazaná houpačka.

9.11.2023 v 9:09 | Karma článku: 14.08 | Přečteno: 396 | Diskuse

Ondra Kňava

Lastminute dovolená – Omlouváme se za komplikace

Leden 2023 „Miláčku, kam pojedeme letos na dovolenou? „Mohli bychom jet na Mauricius, nebo na Seychelly!“ „No to bychom mohli, ale na to nemáme peníze. Co takhle Chorvatsko?“

16.8.2023 v 10:09 | Karma článku: 25.49 | Přečteno: 780 | Diskuse

Ondra Kňava

Prázdninový protest školáka

„Budeš to tam mít s babičkou úplně super. Pejsci, kočičky, teď se jim narodili 2 malá telátka, to budeš mít fajn, hned bychom tam jeli s tebou!“

3.8.2023 v 10:05 | Karma článku: 39.47 | Přečteno: 4313 | Diskuse

Další články z rubriky Ona

Ivana Lance

USA Georgia vs. Česká Republika

Záleží na tom, jestli jste fanoušcci amerického sladkého a studeného čaje nebo českého piva. Po čem raději sáhnete vy?

28.3.2024 v 16:20 | Karma článku: 10.00 | Přečteno: 100 | Diskuse

Jana Melišová

Nemáte nejaké drobné?

Chcel by som si kúpiť jedlo, nepomôžete mi nejakými drobnými? Otázka, pri ktorej sa mnohí tvária, že nepočujú, prípadne od dotyčného odvracajú zrak, keďže najčastejšie sa ju pýtajú ľudia bez domova nevábneho výzoru.

28.3.2024 v 12:53 | Karma článku: 23.12 | Přečteno: 290 | Diskuse

Jana Kozubíková

kOmický blog CDLXXXI.

Už měsíc mám nový vztah. "Randíme" denně mimo víkendů, ačkoli přiznávám, že myšlenky na něj mne neopouští ani o nich.

28.3.2024 v 6:00 | Karma článku: 7.91 | Přečteno: 165 |

Ivana Dianová

Billa šok

Billu navštěvuju docela často, mám ji totiž co by kamenem dohodil. Mám vůči ní spoustu výhrad, ale jít s plnými taškami pět minut, nebo jet několik stanic je dost rozdíl, což u mne hraje zásadní roli. Dnes jsem tam utrpěla šok.

26.3.2024 v 22:32 | Karma článku: 41.12 | Přečteno: 9152 | Diskuse

Lenka Prokopová

Oslava narozenin

V dávné době mého mládí se slavily narozeniny s dortem, svíčkami, babičkami, dědečky, strýčky a pratetami z třetího kolena. V dnešní době se slaví narozeninová párty hlavně s dalšími dětičkami.

25.3.2024 v 22:12 | Karma článku: 18.44 | Přečteno: 427 | Diskuse
Počet článků 224 Celková karma 0.00 Průměrná čtenost 4220

Pokud jste právě dočetli jeden z mých článků a něco v něm nechápete, rozhodně to neznamená, že jste imbecil.

Při čtení mých článků se pomalu, ale jistě snižuje rychlost světla.

Rána pro britskou monarchii. Princezna Kate má rakovinu, chodí na chemoterapii

Britská princezna z Walesu Kate (42) se léčí s rakovinou. Oznámila to sama ve videu na sociálních sítích poté, co se...

Smoljak nechtěl Sobotu v Jáchymovi. Zničil jsi nám film, řekl mu

Příběh naivního vesnického mladíka Františka, který získá v Praze díky kondiciogramu nejen pracovní místo, ale i...

Rejžo, jdu do naha! Balzerová vzpomínala na nahou scénu v Zlatých úhořích

Eliška Balzerová (74) v 7 pádech Honzy Dědka přiznala, že dodnes neví, ve který den se narodila. Kromě toho, že...

Pliveme vám do piva. Centrum Málagy zaplavily nenávistné vzkazy turistům

Mezi turisticky oblíbené destinace se dlouhá léta řadí i španělská Málaga. Přístavní město na jihu země láká na...

Kam pro filmy bez Ulož.to? Přinášíme další várku streamovacích služeb do TV

S vhodnou aplikací na vás mohou v televizoru na stisk tlačítka čekat tisíce filmů, seriálů nebo divadelních...