Jak jsem šel poprvé bruslit na inlinech

3. 06. 2008 11:08:22
Když jsem poprvé nazul ony dvě pekelné boty s kolečky, udělal jsem to jen a jen z důvodu vypočítavého. Slečna Milada bylo hodné a hezké děvče z našeho domu, o které jsem nejednu noc snil. Když zazvonila u dveří našeho třípokojového bytu, který jsem sdílel s rodiči, byl jsem zrovna v koupelně a vyplachoval akvárium našeho morčete. Protože k tomu docházelo tak jednou za dva měsíce, nebyla to činnost příliš útěšná. Nejspíš proto jsem byl rád, že mně od této bohulibé zábavy někdo ruší. "Ahoj, slyšela jsem, že taky jezdíš na inlajnech?!"

Můj mozek zapracoval celkem střelhbitě. Kolečkové brusle na nohou Milady mi prozradily, že se s nimi asi nechystá na procházku po Prachovských skalách a její sportovní úbor mi taktéž pomohl rozpoznat, že návštěvu divadla nechala pro dnešek někomu jinému. Po zpracování těchto informací jsem s hrůzou pochopil, že Milada dostala nejspíš skvělý nápad, jít si zabruslit se mnou.
Nutno říct, že celé toto dumání mi trvalo zhruba půl vteřiny a Milada za tuto krátkou chvíli nemohla poznat, co se v mé hlavě právě odehrávalo za úpěnlivý boj v kocábce mezi přívaly deště, burácení hromu a jednoho vesla v lodi bez kormidla. Ano, inline brusle sice mám, ale nejenže jsem je ještě nepoužil, ani jsem je nestačil od Vánoc vybalit z krabice. Moje babička si totiž přečetla v magazínu Květy, že jde o novou zábavu mladých, která je zdravá, osvěžuje ducha a hlavně zabraňuje lidem myslet nebo se přímo věnovat takovým nešvarům, jako je kouření cigaret nebo pití alkoholu. Proto se mě rozhodla podarovat, aniž by to s někým konzultovala. Možná by se jí ten někdo zmínil o tom, že můj talent na máchání nohama ze strany na stranu ještě není vyvinut ani objeven.
Milada na mě ovšem zapůsobila nejen sportovním úborem, ale i svým pohledem a k bouři v lodi s jedním veslem se ještě přidala mořská nemoc.
"No jezdím, ale teď již jsem dlouho nebyl" zalhal jsem.
"A co teď děláš? Nešel by sis zajezdit?"
Zasmrádlé akvárium na mě volalo z koupelny, oči Milady byly ještě hlasitější a já se zkrátka musel rozhodnout.
"No můžeme, ale jen na chvíli, počkej na mě, za chvíli přijdu dolů".
Milada se usmála, zavolala "Nashledanou" a odcupitala.
V té chvíli se všechny mé myšlenky zastavily. Prioritou bylo převléknout se, vybalit brusle, oznámit odchod rodičům a odejít.
První problém nastal (a vůbec mě nepřekvapilo, že nějaký problém nastal), když jsem si uvědomil, že "odejít", nebude zase tak jednoduché. Na bruslích se o chůzi dá hovořit jen stěží a především se náš byt nalézal ve druhém patře v domě bez výtahu. Inu co. Zvládla to Milada, zvládnu to také.
Na svůj první bruslařský pokus jsem zvolil kraťasy, tílko, které odhalovalo mé bicepsy sedmnáctiletého svalovce a světlé ponožky.
Akvárium jsem zanechal akváriem, tázavé otázky matky ve dveřích mého pokojíčku taktéž a vydal se k domovním dveřím.
Sednul jsem si na zem, vzal první botu brusle a pokusil se jí navléct. Kdo jste se o podobnou věc v sedě na zemi již pokoušeli, přeskočte následující odstavec.
Brusle mě překvapila svoji váhou. Sice jsem dokázal zastrčit dovnitř celý nárt, ale tam mé zápolení skončilo. Celý orosený jsem rval botu co nejdál to šlo, ale přes zlom v brusli jsem se nedostal a vůbec to nevypadalo, že bych se kdy měl dostat. Když teď přijde Milada zkontrolovat jestli už jdu, nebude na mě příliš radostný pohled. Napadla mě ovšem spásná myšlenka. Posadil jsem se proti futrům a zapřel o ně kolečka první boty. Díky tomuto triku se mi vcelku bez problémů podařilo nazout i brusli druhou.
Zachvátil mě optimismus. S jakou noblesou jsem vše zvládl usmál jsem se.
Ovšem vyhráno nebylo ani z poloviny, což mi došlo v okamžiku, když jsem se chtěl postavit. Považuji sice za čirý nesmysl stát na kolečkách, ale pan Inline měl asi jiný názor. Opět jsem si vypomohl nápaditostí sobě vlastní. Poblíž schodů se nalézalo zábradlí. Tomuto vynálezu děkuji dodnes. Doplazil jsem se k němu a pomalu ručkoval nahoru. Opíral jsem se přitom stále o futra našich dveří, takže projít po schodech bylo nyní díky mému živému plotu zhola nemožné. Pomalu jsem doručkovával již na vrchní část zábradlí, když se jedno kolečko pootočilo (jaké to překvapení) a k prvnímu kolečku se postupně přidávaly i ty další. Nohy se mi začaly rozjíždět na obě strany, a začínalo to být docela vtipné. Musel jsem přesunout více sil do mých paží, protože jinak bych se zcela jistě roztrhl vejpůl. Přitáhl jsem se tedy k zábradlí, nespoléhaje na opěru nohou, protože na ně zkrátka spoleh nebyl. Nyní jsem klečel na kolenou zcela přikován k zábradlí. Slézat po kolenou 2 patra se mi nechtělo, přeci jenom to začínalo být celkem bolestivé. Nedalo se nic dělat. Musím na nohy. Tedy na brusle.
Musím říct, že tato pasáž se mi jeví celkem rozmazaně. Nezvykle lehce jsem si stoupnul na jednu brusli a hned potom na druhou.
Stál jsem tedy na obou bruslích a rukama jsem drtil železné šprucle zábradlí. Teď jsem byl nadmíru opatrný. Opatrně schod po schůdku jsem slézal dolů.
Vtom mi obě nohy začaly zajíždět dozadu. Schodiště je vcelku úzké, proto se zasekly o stěnu na druhé straně zábradlí a již podruhé jsem vytvořil hranici přes kterou nikdo neprojde. Znovu jsem se přitáhl pažemi k zábradlí a poprvé okusil pocit z jízdy. Že to bylo pouze na šířku našeho schodiště jsem neřešil. Sem tam jsem opět sjížděl dozadu, ale již jsem věděl, že se vždy zastavím o protější stěnu. Takto jsem se dostal až do přízemí.
Tam mělo přijít vyvrcholení celé akce. Zábradlí - můj věrný společník tam končilo. Musel jsem překonat vzdálenost zhruba dvou metrů k venkovním dveřím.
Do všeho jdu po hlavě, proto jsem se opatrně odrazil od zábradlí a jel ke dveřím. Už už jsem letěl právě hlavou napřed, ale stačil jsem natáhnout ruce a zachytit se o kliku, což přeci jen vydalo vcelku silný zvuk a nejspíš i signalizovalo Miladě, která čekala na druhé straně, že už jedu!
Řeknu vám, moje sebevědomí se nacházelo kdesi v třetihorách, po čele mi stékal pot a namožené svaly v ramenou bolely jako čert. Bylo mi do breku. Milada jistě pozná, že s mým inline bruslením je to jedna velká bublina a již pro ní budu jenom trouba z druhého patra. Navíc trouba co neumí bruslit. Vzmuž se chlape, řekl jsem si. No a co! Tak neumím bruslit. Alespoň to dnes zkusím a Milada uvidí, že se snažím. A třeba mi to půjde.
Otevřel jsem dveře a naskytl se mi nebývalý pohled. Uviděl jsem Miladu ke mně zády opřenou o zábradlí vedle venkovních schodů, jak trochu panicky svírá madlo a v momentě kdy chce sejít na další schod jí právě obě nohy nekontrolovatelně ujíždí po jednom schodu dozadu.
Bohužel tady je schodiště o dost širší a ženská paže ještě tolik neunese pomyslel jsem si. Po výkřiku, který se jí vydral z úst jsem se pousmál a pravil:
"Tak co? Můžeme jet"?

Autor: Ondra Kňava | úterý 3.6.2008 11:08 | karma článku: 23.63 | přečteno: 2313x

Další články blogera

Ondra Kňava

Bídník František Janeček to opět dokázal – Les Miserables 2024

Muzikál Les Miserables - Bídníci, se vrátil po 12 letech do pražské Goja Music Hall. Jean Valjean opět svádí svůj boj s Javertem a sál žasne nad pěveckými výkony malých i dospělých pěveckých začátečníků i profesionálů.

19.2.2024 v 8:55 | Karma článku: 8.12 | Přečteno: 273 | Diskuse

Ondra Kňava

Ze života fiktivního zastupitele 1: Nová houpačka v obci vzbudila velké vášně a emoce

V obci Nová Ves u Příčťan se objevila zbrusu nová houpačka na dětském hřišti. Není to žádná extrémní houpačka Kamikadze. Je to zbrusu nová, všemi mastmi mazaná houpačka.

9.11.2023 v 9:09 | Karma článku: 14.08 | Přečteno: 396 | Diskuse

Ondra Kňava

Lastminute dovolená – Omlouváme se za komplikace

Leden 2023 „Miláčku, kam pojedeme letos na dovolenou? „Mohli bychom jet na Mauricius, nebo na Seychelly!“ „No to bychom mohli, ale na to nemáme peníze. Co takhle Chorvatsko?“

16.8.2023 v 10:09 | Karma článku: 25.49 | Přečteno: 781 | Diskuse

Ondra Kňava

Prázdninový protest školáka

„Budeš to tam mít s babičkou úplně super. Pejsci, kočičky, teď se jim narodili 2 malá telátka, to budeš mít fajn, hned bychom tam jeli s tebou!“

3.8.2023 v 10:05 | Karma článku: 39.47 | Přečteno: 4313 | Diskuse

Další články z rubriky Poezie a próza

Václav Kunft

Velký pátek

Otevírání hor a vydávání pokladů nemá nic společného s křesťanským Velkým pátkem. Je to stará pohanská tradice spojená s příchodem jara. Mytologické téma je smrt a znovuzrození.

29.3.2024 v 11:12 | Karma článku: 0.00 | Přečteno: 52 | Diskuse

David Snítilý

... a co je vlastně normální aneb nudné vztahy

„A je sexy ten Váš kamarád?“ provokovala Marka Tereza. „Ne tak jako já," kasal se Marek. „Sexy s tímhle pivním mozolem?" poukázala na jeho zvětšujícího se milana. „To není pupek, to je charisma," oponoval nádherné femme fatale.

29.3.2024 v 7:40 | Karma článku: 10.25 | Přečteno: 163 | Diskuse

Alena Bures

Recenze - Martina Boučková: Šílená babička

Rodiče si nevybereš. Ale to koneckonců ani děti. A mít mírně šílenou matku je někdy k vlastnímu zešílení, ale někdy....

28.3.2024 v 17:24 | Karma článku: 8.90 | Přečteno: 158 | Diskuse

Miroslav Pavlíček

O fotbalových legendách, paní Štěpánkové a pomíjivosti

Kdybych se narodil před sto lety... No, abych řekl pravdu, někdy mám pocit, že se tak opravdu stalo.

27.3.2024 v 12:58 | Karma článku: 15.51 | Přečteno: 209 | Diskuse

Iva Marková

Ženy

....................................................................................................

26.3.2024 v 22:53 | Karma článku: 9.54 | Přečteno: 200 | Diskuse
Počet článků 224 Celková karma 0.00 Průměrná čtenost 4220

Pokud jste právě dočetli jeden z mých článků a něco v něm nechápete, rozhodně to neznamená, že jste imbecil.

Při čtení mých článků se pomalu, ale jistě snižuje rychlost světla.

Smoljak nechtěl Sobotu v Jáchymovi. Zničil jsi nám film, řekl mu

Příběh naivního vesnického mladíka Františka, který získá v Praze díky kondiciogramu nejen pracovní místo, ale i...

Rejžo, jdu do naha! Balzerová vzpomínala na nahou scénu v Zlatých úhořích

Eliška Balzerová (74) v 7 pádech Honzy Dědka přiznala, že dodnes neví, ve který den se narodila. Kromě toho, že...

Pliveme vám do piva. Centrum Málagy zaplavily nenávistné vzkazy turistům

Mezi turisticky oblíbené destinace se dlouhá léta řadí i španělská Málaga. Přístavní město na jihu země láká na...

Velikonoce 2024: Na Velký pátek bude otevřeno, v pondělí obchody zavřou

Otevírací doba v obchodech se řídí zákonem, který nařizuje, že obchody s plochou nad 200 čtverečních metrů musí mít...

Kam pro filmy bez Ulož.to? Přinášíme další várku streamovacích služeb do TV

S vhodnou aplikací na vás mohou v televizoru na stisk tlačítka čekat tisíce filmů, seriálů nebo divadelních...