Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času
Foto

J89i64ř22í 16K85r17á15k76o44r64a 9679803

"Nechci po nás, abychom oplakávali všechny mrtvé po celém světě. Už vůbec nechci, abychom dopodrobna museli znát příběhy všech zbytečně usmrcených dětí či studentů. 

Chci pouze, abychom si uvědomili, že naši soustrast, naši vzpomínku si zaslouží každý zbytečně zavražděný člověk na této zemi."

Tyhle dvě tvrzení si odporují. A abych se přiznal, je mi fuk jak Boston, tak i Irák. Denně na světě zemře 150 tisíc lidí. Tady máte počítadlo a můžete každému projevit soustrast.

http://www.hebrew4christians.com/About_HFC/Death_Rate/death_rate.html

0/0
25.4.2013 21:56

T57o98m21á59š 10Z30e72m39a67n 3785598484115

V USA/UK/Francii/Španělsku zabíjí muslim lidi.

v Iráku zabíjí muslim muslima.

Pokud si provozují své tradice mezi sebou tak mě to nezajímá, jejich zábava, ale nelíbí sem i když to tahají mezi lidi.

+1/0
24.4.2013 23:49

K81r56y27š13t34o19f 51L40a82n56í81k 1789110585825

v iraku je to domaci terorismus, kdezto v americe dovezeny, to je celkem rozdil.

+3/0
24.4.2013 20:19

J30a14n 30H74l73a70v82a29t51ý 7499772587568

První jsou mocipáni, Ti vlastní média a ty masírují lidi.

0/0
24.4.2013 16:23

L34u93d20v14í72k 15K13o59k86r72h20e55l 6250495736516

tesal bych to do kamene, pane autore. Karma.

+3/−1
22.4.2013 15:44

P38e79t98r 70K89o19r62a58n83d74a 3392987371752

Jestli to nebude tím že u takzvané západní civilizace je vražda a násílí v podstatně menším měřítku než tam kde se to mydlí hlava nehlava většinově dle různých naboženství,sekt a kdoví čeho ještě.

+1/0
22.4.2013 15:17
Foto

M63a55r59t94i15n 88H46o77r16s95k55y 2322423407

Média nevládnou, média dodávají po čem je poptávka. Píšu z místa 2.5 hod. od města Boston. Tady v Americe je událost kdy mezi diváky na chodníku vybuchne bomba co roztrhá tři (včetně 8-letého kluka) a zraní 130 (snad tucet přišel o nohy nebo ruce) stále mimořádná a nepřijatelná záležitost. Autorem popsaný masakr v baghdadske kavárně se nedostal na první stránky světovych médií ne proto že americký život má vyšší hodnotu než irácký, ale protože to v Baghdadu,  Bohu žel, stále není nic zvláštního. Dokáží média pomoct posunu společnosti z barbarství ke svobodě? Já myslím že přes všechnu často zaslouženou kritiku ano. Možná se průměrný Iráčan zeptá proč dokáží stát Massachusetts a federální vláda v takových případech zakročit a proč to ta jeho neumí - nebo nechce.

+5/−6
22.4.2013 5:00

O20n29d58r30a 18K77ň22a68v78a 4875654252405

nebo nemá prostředky.... Ze začátku s vámi naprosto souhlasím. I to bylo tématem článku, že média pouze dodávají to, po čem je poptávka. Ale ptám se tedy jinak. Opravdu nás mnohem více dokáže dojmout a zajímá nás z nějakého důvodu mnohem a mnohem více zbytečná smrt 3 lidí v USA oproti zcela zbytečné smrti 27 mladých lidí a dětí v Bagdádu? Znovu se budu opakovat, že mně to přijde zvrácené. A o tom celý článek byl.

+3/−1
22.4.2013 21:51
Foto

M60a29r97t75i14n 32H20o19r63s94k29y 2442833157

Kazdy lidský život je jedinečný. Kdyby popsaný masakr v Baghdadu byl první případ kdy člen nějakého pokrokového, národně-osvobozeneckého hnutí spáchá hromadnou vraždu náhodných kolemjdoucích jako "lekci veřejnosti", psali by o tom všude. Ale když takový stav trvá 10 let, přestávají podobně věci šokovat. Nakonec i Bono, který je hip a počítá se mezi velikány dobročinnosti, přiznal že má z problémů Afriky pro které tolik udělal dneska "compassion fatigue" (únavu soucitu?). Někdo ho za to může obvinit za zvrácenost - já ne.

+1/−1
22.4.2013 22:52
Foto

K60a73r13e24l 66B76o32h48á64č25e18k 1891587636934

Vzhledem k tomu, že málokdy čtu politiku, tak mi tenhle blog unikl ... což byla chyba :) R^

0/0
21.4.2013 9:22

P75e71t39r 89C57h84r57i17s30t50e10n 7314309553348

Kam se poděla ta klasicka ironie Pane autore? Ta byla rozhodně lepší. Plnila svůj krasný účel......bavit. ;-O

+5/0
20.4.2013 18:33

B39e85d33ř71i61c93h 75D72v98o48ř18á22k 2642828666244

bohužel pravda o "božích mlýnech" neplatí je u jednotlivců,ale i u celých národů. I my patříme k těm, kdy si to jednou odskáčeme. Autor má naprostou pravdu a o to je vše hrůznější. I Hitler měl určitě humanitární důvody. A těch Hitlerů je v současnosti příliš mnoho.

+1/−6
20.4.2013 18:16

P72e56t25r 87V32y89s53o36č29a12n 7668810730666

R^

+1/−4
20.4.2013 16:34

P54e11t92r 39V84y31s65o86č11a10n 7108980400516

Nejdřív jsem postavil ten palec nahoru a až teprve poté jsem nakoukl do diskuze. To vám ale řeknu, to je squadra! Většina diskutujících ani nepochopila o čem píšete. Asi o tom, že v Iráku se do vzduchu vyhazují samy děti... tak si za to mohou přeci samy... Fakt se na tyhle postpuberťáky těžko reaguje a tímto vás dodatečně obdivuji, že jste se vůbec do téhle problematiky pustil, mi to běhá hlavou už léta.R^

+6/−10
20.4.2013 16:41

J48i71r92k34a 62L36i36b74e15ň67s12k49ý 4412961524599

Karma - násilí, teror v USA je "sexy", snadno se to přebírá a Američani jsou přece bílí a hodní lidé. Násilí v Iráku a vůbec v zemích třetího světa je totálně nezajímavé "nesexy", nejsou bílí a nikdo nechápe, proč se zabíjejí. Teror v USA je nám blízký, známe to z jejich fimů, na irácké filmy se nedá dívat.

+3/−8
20.4.2013 15:36

M37a92r97t41i92n 17K29o35p96e44c57k85ý 3548247869324

Podle čeho jiného by se měly řídit média než podle mediální atraktivity tématu? Mají psát o názorech nějakého bezdomovce z holešovického nábřeží stejně často jako o Klausových nebo Zemanových postojích? Má být pro ně vražda peruánského prodavače stejně významná jako atentát na Obamu? Víte například, že v Indii upálí zaživa každý rok asi dvacet tisíc vdov v rámci staré hinduistické tradice? Je to více mnohem více než obětí všech teroristických atentátů za deset let - a nepíše o tom nikdo. Světe div se, že není mrtvola jako mrtvola! Že atentát je víc než vražda, vražda víc než přírodní katastrofa, ta víc než smrtelná autonehoda, ta víc než rakovina, ta víc než smrt stářím. Že celebrita je pro média víc než běžný Evropan a ten víc než běžný Afričan. Že vražda v mém domě mě zajímá víc než v jiné ulici, ta víc než v jiném městě, v jiném státě, v jiném světdíle. Vzpamatuj se člověče! Divíš se takovým samozřejmostem, že je to na dospělý mozek k pláči.

+10/−3
20.4.2013 15:24

R59o12s86t57i18s42l29a46v 39C79a94h34a 6363457897681

Ono je to dokonce tak, ze zalezi na zpusobu smrti. Zatimco obeti nehod nebo poulicni kriminality v USA skoro nikoho nezajimaji, pak obeti teroristickych cinu, ktere nejsou moc obvykle, kazdeho zajimaji. Mozna jste zaznamenal, ze obeti z Bostonu a to tema samotne a vice prostoru, nez obeti vybuchu tovarny na hnojiva. Takze o cem je clanek? O nicem, protoze se snazi porovnavat neporovnatelne.

+13/−1
20.4.2013 7:56

D44a51n71i16e11l 97K57r41o52n67e36r 7274774506297

Presne tak...ono kdyz v Texasu bouchla ta fabrika, tak take se ji v mediich nedostalo tolik pozornosti jako Bostonu, pritom tam zahynulo mnohem vice lidi.

+4/−1
20.4.2013 15:00

L79u79k89a39s 19K93r51a94t73o60c11h23v21i93l 3971619545887

Naprosto hloupy a naivni clanek. Proc je tak nepochopitelny, ze nekomu jsou bliz lide, kteri maji podobou kulturu, hodnoty a civilizaci (rozhodne je Evropanum americka kultura relativne blizka v porovnani s islamskym Irakem), a mluvi jazykem, kteremu vetsina z nas rozumi?

Ze je Irak geograficky bliz ma neco znamenat? Co to je za blbost? Australie ze snad nejdal od CR, ale anglicky mluvici lide s evropskymi koreny nam jsou taky blizsi nez muslimove s Iraku. Stejne tak, jak nam budou obeti terorizmu napriklad v Jablonci blizsi nez obeti v Bostonu (i kdyz jsem v Jablonci nikdy nebyl, v Bostonu ano, ale Cesi jsou mi blizsi nez Americani, coz je pro Cecha normalni).

To neznamena, ze americka nebo ceska mrtvola je "vic" nez mrtvola v Iraku, jak pisete. Je mi jasny, ze zivot je jako zivot, ale je taky normalni, ze nam jsou blizsi lidi s podobnou kulturou, tak to je vsude - Iracanovi bude smrt jineho muslima taky blizsi nez smrt Americana. (Rozdil je samozrejme v tom, ze hodne muslimu slavi udalosti v Bostonu, a u nas nikdo neslavi, kdyz zemrou lidi v Iraku.)

+15/−7
20.4.2013 6:13

J51i13ř51í 79D31r60á53č 9552145501154

To: Kratochvil. Pokud byste pochopil podstatu autorova sdělení, tak tady nebudete sáhodlouze rozepisovat své ničím nepodložené tvrzení o blízkosti americké pakultury Evropanům.

Autor ve skutečnosti píše o jevu zvaném "simulakra".Simulakrum je virtuální kopie neexistujícího originálu, která je reálnější než skutečnost. Chtěl podle mě (vnímavým čtenářům) naznačit, že dnešní média svět a jeho události již dávno nejen popisují, ale rovnou VYTVÁŘÍ a PŘETVÁŘÍ. Viz třeba dojemné půlhodinové zpravidla naprosto banální příběhy americké tývý NOVA v hlavních zpravodajských relacích, které lidem toto médium prezentuje a vnucuje jako "UDÁLOSTI DNE"... To jsou právě ty SIMULAKRY:-):-)

+5/−8
20.4.2013 13:30

V11i68k88t59o14r 54Š56e55d59i58v49ý 8106761420496

Nojo, když Vy tenhle pořad pokládáte za zpravodajství. To je, jako kdybyste Blesku říkal noviny.

+7/0
20.4.2013 14:24
Foto

K95a44r29e57l 68B74o72h88á97č25e47k 1981577386854

R^

0/0
21.4.2013 9:23
Foto

J63i89r10k88a 71V91a22n62o17u49r51e15k 6937394128130

Venoval jste spoustu casu tomu, aby dle meho nazoru, vetsina zjistila, ze mate nejaky nazor ... ok ... a co dal? Mate nejaky napad? Mate alternativu? Mate jine reseni, nez tvrzeni, ze s vetsinou manipuluji media a ze vy mate pravdu v tom, jak to mame my ostatni citit? ... Opravdu nevnimate ten rozdil mezi zabitim ve svete, kde vynakladame spoustu nejen penez na to, aby zabijeno nebylo a svetem, kde je tomu jinak??? .. Vazne mate pocit absolutni rovnosti?? ... Ja ne.

+5/−2
20.4.2013 4:20

O74n47d81r64a 18K35ň56a80v39a 4385784892445

V otázce života a smrti mladých lidí a dětí, kteří si šli sednout do kavárny, zaserfovat na Internetu, zaběhnout maraton cítím absolutní rovnost. A s penězi vynakládanými tam či sem to nemá co dělat.

+3/0
22.4.2013 21:54

L65i54b97a 26R73u94s58n98á86k 2700564835811

v Iráku se z nepochopitelných důvodů pořád vyhazují do vzduchu sami, takže těřko se divit, že to už nikoho moc nevzrušuje.

+12/−5
20.4.2013 1:25

P22e17t26r 68L77e59h95n21e72r61t 2757735768376

A co na tom nechápete proboha? protože at to zní sebevíc cynicky tak je to zcela logické, pochopitelné. Na blízkém východě to bouchá každou chvíli, denně tam prakticky umírají nevinní, kdežto utok v civilizované zemi, navíc při významné sportovní události. To máte stejné jako když začně sněžit v Norsku, sotva se nad tím pozastaví. Ale si začli stavět sněhuláky třeba v Etiopii tak by se o tom asi psalo. A že Vy nevidíte rozdíl mezi kulturou a civilizací respektive jejích občany je bud hodně velká přetvářka nebo to tak fakt máte, ale potom nechápu proč to vnucujete oistatním. To je jako kdyby já každému říkal že nemám rád bledě modrou, prostě zcela irelevantní.

+18/−2
19.4.2013 23:50

J42a29n 59P43a23v31e27l 8503932538876

Proč to svádět na média? Média referují o tom co zajímá jejich zákazníky. Zatímco zákazníky zajímá atentát v Bostonu, v Iráku je to už nuda. Ne média, ale jejich zákazníci (tj. Já i Vy) určujeme o čem budou referovat.

Je všeobecně známe (a idnes o tom kdysi i psala), že čím bližší zpráva, tím se jí věnuje více pozornosti. Člověk zabitý při zajímavé autonehodě v Čechách je stejně zajímavý jako 20 lidí zabitých při zajímavé autonehodě v západní civilizaci a stejně důležitá zpráva je když 100 lidí zemře ve třetím světě při zajímavé autonehodě (běžná nikoho nezajímá). V Africe musíte jít do tisíců aby to přilákalo nějakou pozornost.

Nemusí se Vám to líbit, ale tomu se říká tržní hospodářství.

+12/−2
19.4.2013 23:13

P30a43v52e14l 86H75o34r79á36k 8231483635692

Média mají i jinou funkci. Zařídit, aby si lidé mysleli to, co si majitelé přejí. Majitelům Reuters na nějakém zisku z novin nesejde.

+1/−4
20.4.2013 0:14
Foto

J59i29r92k32a 92V92a31n52o95u67r26e78k 6377364438610

Ale jdete ;-D;-D;-D;-D

+5/−1
20.4.2013 4:12

M63a70r23e72k 79Z56e25l53e17n84y 1846516928503

vy musite mit docela krusny zivot ;-D

+4/−1
20.4.2013 4:18

M23a93r64e88k 82Z93e38l94e57n11y 1326456338753

jediny s cim nesouhlasim ve vasem prispevku je posledni veta. Myslim, ze to nemusite nalepkovat zrovna trznim hospodarstvim, ale je to proste normalni. Nejvic vas sokuje smrt v blizke rodine pak ve vzdalene pak v sousedstvi u lidi, ktere jsme znali a tak to jde dal. To je proste normalni a s "trhem" to nema zase tak moc spolecneho.

+4/0
20.4.2013 4:18

O36n34d59r49a 90K28ň71a51v35a 4905884132135

Pojmenoval jste to velice trefně. Ano, přesně o tomto byl můj článek. Podivuji se nad tím, proč nás zajímá mnohem víc 3 mrtví v Bostonu, ale už moc neřešíme 27 mrtvých v Iráku. Můj názor je v tomto jiný.

+2/−2
20.4.2013 8:15

J49i25ř17í 17B79o58č55e53k 6321244485533

chtěl jsem napsat, že Amerika je nám kuturně mnohem blíž než Irák, ale koukám, že mě předběhli mnozí jiní

+14/−2
19.4.2013 22:28

O49n33d68r23a 21K50ň44a32v48a 4275814352455

Rozhodně necítím kulturnost jako určující pro rozdílné cítění či vnímání takovýchto činů či událostí.

+2/−14
19.4.2013 23:26

V59i74k77t71o67r 73Š98e79d89i87v79ý 8496931510856

Nikoli kulturnost ale kulturní blízkost.

+2/0
20.4.2013 13:37

M77a32r13t20i21n 95H51a93v13e37l24k49a 1545794645317

Ano, pane Bočku! Amerika je nám opravdu kulturně blízká! Zbraň si tu můžete koupit na počkání, existuje tu nepřeberné množství sekt, pokud učíte darwinismus, studenti vás poženou s biblí v ruce, chybí sociální stát a hlavně se tu střílí na školách... To vše máme s USA společné!

+3/−15
20.4.2013 0:45
Foto

L42e81a 70V29o83j77t80e63k49o48v72a58-44S88o72f26r97a58n54k25o23v70a 2244497189797

No a víte co je na tom nejsmutnější? Že v obou případech zabíjel islám...

+19/−3
19.4.2013 22:15

M74i43r53e34k 54T10u34r65e46č67e32k 4323122100512

R^ Presně !

+2/−1
20.4.2013 0:56
Foto

J49i70r71k32a 91V59a24n63o96u50r95e34k 6487184718670

Leo, a na to jste prisla jak????

+3/−6
20.4.2013 4:13

T31e20r14e13z46a 20H25a93j72k34o77v52a 5157932754550

To nevite?  8-o

+4/0
20.4.2013 7:41

J54a73r73o98s51l26a26v 30C59h79u55d82á57č74e85k 7574735106115

Souhlas.

+5/−11
19.4.2013 21:21
Foto

K21a96r96e14l 38B55o76h59á67č80e71k 1581137746494

:-)R^

+1/0
21.4.2013 9:25

M79i73l43a71n 25R14a93d83e52k 3667636411461

kdyz me umre babicka, je vam to u rite, kdyz umre vam, tak ne. Kosile blizsi nez kabat, a USA jsou nam blizsi nezli treba Cecna. Tak kde se ve vas bere to diveni?????

+31/−5
19.4.2013 19:39

M96o47n30i77k14a 91R63o57l57l69o44v53á 5733662586485

Proč by USA měly být bližší než jakýkoli jiný stát kde se stane neštěstí?

+6/−23
19.4.2013 21:15
Foto

V87l30a52d18i18m94í21r 23V11o83l96k27o 6230532467739

a proč ne? Jeho věc...mě taky.;-)

+9/−1
19.4.2013 21:22
Foto

H24o40n61z29a 60P92r53o20v20a90z32n13í98k 8288501467447

Protože mají podobný kulturní základ, hodnotový systém a právní řád.

+20/−5
19.4.2013 21:26

O44n63d46r21a 33K37ň12a35v16a 4755304942465

v tom případě jsem asi jiný. Rozhodně necítím kulturnost jako určující pro rozdílné cítění či vnímání takovýchto činů či událostí.

+5/−12
19.4.2013 23:27
Foto

H44o13n33z69a 39P43r14o39v87a94z75n41í96k 8268711177247

Ano, asi jste jiný.

+12/0
19.4.2013 23:41

M82a42r59e81k 78Z89e10l62e89n12y 1596926538263

v tom pripade jste hodne jiny

+2/−1
20.4.2013 4:20

M33a25r73e56k 29Z79e38l88e17n41y 1156556688693

ale spis verim, ze je to poza

+4/−1
20.4.2013 4:21



NOVÝ KODEX BLOGERA

Petice

Jaké jsou novinky kromě Politické arény? Podívat se můžete tady.

Žebříčky



Redakční blogy

  • Redakční
               blog
  • Blog info
  • První pokus
  • Názory
               a komentáře

TIP REDAKCI & RSS

Najdete na iDNES.cz

mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.