Diskuse

Zelený nebo hnědý lahváč? Který byl lepší?

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

J76a71n 61F75r37o36l75í17k

27. 4. 2013 18:41

Těch 90 haléřů spropitného ovšem mělo hodnotu dnešních 90 kč. To když košile stála třeba 32 kčs.;-)

0 0
možnosti

Těch 90 haléřů spropitného ovšem mělo hodnotu dnešních 9,00 Kč. To když košile stála třeba 32 kčs, ale spíš 50 - 200 Kčs.

1 0
možnosti

M86a19r60e81k 75V88o18k38á39l

24. 4. 2013 15:58

no samozřejmě že zelené .. ;-D - ale z vlastní praxe musím přiznat, že jsem jako mladý na brigádě přidával partě zedníků, a ti zásadně z jiné než hnědé nepili ...a že jich za směnu dokázali vytrestat ...

0 0
možnosti
Foto

Ondřeji, to je přeci jasné. Zelené lahve měly lepší pivo díky rozdílnému prostupu světla. Kdybys ochutnal pivo z obou lahví hned po naplnění, nepoznáš nic, ale pak už to bylo vždy ve prospěch zeleného piva. Souvisí to s vlnovou délkou, s lomem světla a mezní konstantou prostupnosti - ale to jste se přece museli učit ve fyzice nejdál v osmé třídě. KDYBY bylo pivo uskladněno v temných místnostech, tak je to taky jedno, ale v prodejnách bylo vystaveno vlivu světla - o to hůř tam, kde třeba basy s pivem stály dlouho na rampě. Nejen, že zteplalo, ale ještě se tam objevoval zásadní vliv těch tří výše zmíněných faktorů. Nechci se mýlit, ale mám pocit, že svého času dělal VÚP (Výzkumný ústav pivařský,sídlil - ku podivu - ve Velkých Popovicích) výzkum piv a existoval i žebříček prodejen, kde je pivo nejlíp ošetřené a blbě a tom byly právě ty, které měly rampy orientované na západ (pivo se zaváželo odpoledne, a od západu byl tak největší vlvi sluníčka). hezký den a kdybys zase něco nevěděl, zeptej se :-) J.

1 0
možnosti

J97a61n 25H60l94a50v98a83t69ý

24. 4. 2013 13:44

Na Vsetíně byly vršky lahváčů VŽDY opatřeny vyraženou stupňovitostí a pivovarem.

0 0
možnosti

Z článku: "Mechanism for Formation of the Lightstruck Flavor in Beer Revealed by Time–Resolved Electron Paramagnetic Resonance", Colin S. Burns, Arne Heyerick, Denis De Keukeleire,and Malcolm D. E. Forbes, Chemistry—A European Journal 2001, 7, 4553–4561. 

vyplývá, že hnědá přeci jenom vede.

0 0
možnosti

Minulý týden jsem byl na exkurzi v Plzeňském pivovaru a tam nám říkali, že do zelených láhví plní výhradně Pilsner Urquel a do hnědých láhví všechny ostatní.

0 1
možnosti
Foto

Hnědá! Proč? Nevím, ale prostě jsem to tak viděl... Já vždy preferoval hnědou a když mi teď začal ostravský pivovar stáčet pivo do zelených lahví, stal jsem se dosti otráveným pivařem...;-€

0 0
možnosti

J22a82n 14R44i41c38h71t39e45r

24. 4. 2013 13:28

Samozřejmě v hnědé. Hnědá je chlapská, zelená je leda tak pro myslivce;-)

Pivo z ní chutnalo líp, tedy každému, kdo se v pivech vyznal (fuj, teď už ale dost provokuju;-D).

A výhoda stejných lahví tkvěla v tom, že vám je vzali v každém krámě, dneska už to tak, především tedy v malých sámoškách, bohužel není.

0 0
možnosti

Já preferoval zelenou,protože tu barvu mám rád.Že je v ní lepší pivo,jsem si podvědomě vsugeroval.Tahle sugesce padla vzápětí poté,co jsem,bez možnosti si vybrat,vypil pivo v hnědé láhvi a zjistil jsem,že chutná naprosto stejně.;-)

2 1
možnosti

J18a51n 87M84a72š40í54n

24. 4. 2013 13:03

pivo bylo samozřejmě lepší z těch zelených.....to dá rozum a více to není třeba komentovat.....

0 0
možnosti

Je úsměvné co tvrdíte ve chvíli, kdy byl jednoznačně prokázán opak. Ale asi reagujete na blog, aniž byste jej četl.

0 0
možnosti